סמינר יום הזיכרון הבינלאומי

ב-27 בינואר חל יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, כפי שנקבע על ידי העצרת הכללית של האו"ם ב-1 בנובמבר 2005.
ההחלטה מספר 60/7 נושאת את הכותרת "זיכרון השואה" וכוללת בסעיפי המבוא שלה אזכור של ההכרזה האוניברסלית בדבר זכויות אדם, מגילת האומות המאוחדות ואת האמנה לענישה ומניעת רצח עם... עוד מאזכרת ההחלטה כי בשואה נרצח שליש מהעם היהודי וכן מיעוטים נוספים (ויקיפדיה).
מאז החיבור עם חיל הים, בחר איגוד יוצאי וילנה והסביבה לציין יום זה בסמינר מורשת תרבות, שואה וגבורה, בשיתוף עם יחידת כלי שיט חיל הים המאומצת, והוא נערך בבית וילנה בתל אביב. במפגש המרגש בין חיילי היחידה ומפקדיה, לבין ניצולי ירושלים דליטא וממשיכיהם לדורותיהם, אנו מאזינים לסיפורי גבורה מאז ועד היום ודנים על מקומם של עוצמת הרוח, גודל הנפש והאמונה בטוב שבאדם בקיומנו מאז - בתפוצות ולעולם - כאן, במדינת ישראל.

במהלך שנות האימוץ ההדדי בין אנשי היחידה לבין חברי האיגוד, נוצרה תרבות של מחוייבות הדדית אמיצה למורשת העם היהודי ולקיומו בישראל.

חיילי היחידה, לומדים על חוזקה של קהילת ירושלים ד'ליטא לאורך הדורות ומשתתפים בקביעות בהרצאות ובטקסי אזכרה בבית וילנה, ביד ושם ובקרית שאול. ניצולי האיגוד ובני דורות ההמשך לומדים את מורשת חיל הים בהרצאות בבית וילנה וגם חווים אותה בביקורים ובטקסים השונים בבסיסי חיל הים, כמו למשל לאחרונה בטקס קבלת הפנים לצוללת אח"י רהב, עפ"י הזמנת מפקד מספנת ח"י ומחלקתו. התקבלנו בחום ובאהבה ושמענו סקירה מאלפת אודות הצוללת החדשה.

צרו איתנו קשר:

שדה זה הוא חובה.
שדה זה הוא חובה.
שדה זה הוא חובה.
עמוד-בית-V2_0000s_0000_Rectangle-4-copy-7

צרו קשר

איגוד יוצאי וילנה (בית וילנה והסביבה)
שד' יהודית, 30 תל אביב

למכתבים: ת.ד. 1005, רמת השרון, 4711001 טלפון 5616706 03
[email protected]

הצהרת נגישות

הפייסבוק שלנו

X סגירה