יום השואה הבינלאומי 2024

ביום הזיכרון הבינלאומי בינואר 2024  אירחו חברי איגוד יוצאי וילנה והסביבה בת"א את יחידת הנדסה כלי שיט של חיל הים בכנס השנתי הקבוע מזה 13 שנה. האימוץ ההדדי בין שתי הקבוצות בא השנה לידי ביטוי בנושא עוצמת התרבות והרוח בשנות המשבר בשואה. הבית היה מלא וגדוש בחיילים לובשי מדי זית עקב מצב המלחמה בעזה. מיקי נשאה דברים ובירכה את הנוכחים ואז הזמינה את זאב לויתן יחד עם נציג החיילים להדליק את מנורת 6 הקנים לזכר 6 המיליונים.

מיקי סיפרה לקהל על פרויקט מיוחד לרגל יום השואה הבינלאומי שיזם מטה משפחות החטופים בעזה שהפיק סרטונים, סיפורים וראיונות במסגרת המאמצים לשחרור החטופים. איגוד יוצאי וילנה פנה לנובוקי סוגיהארה, ולאיגה סופיה מקוטניניה, צאצאי חסידי אומות העולם שהצילו יהודים בליטא והם יצרו סרטונים בהם הם פונים לחמאס בבקשה נרגשת לשחרר את החטופים. שני הסרטונים הוקרנו בפני הקהל בבית וילנה.

בהמשך האירוע עלה שמוליק סורק, שסיפר על אמו הזמרת והשחקנית סימה סקורקביץ מווילנה ועל פעילותה בשואה והשמיע קטעים מעדותה ומשירתה. שמענו גם את נכדה, זמר הטנור יועד סורק, בשירים שסימה אהבה ושרה. לסיום, עלה הרכב זמרים מבית הספר התיכון בקרית אונו ושר שירים ביידיש שריגשו את חברי האיגוד.

קרדיט לצלם: גל כהן

צרו איתנו קשר:

שדה זה הוא חובה.
שדה זה הוא חובה.
שדה זה הוא חובה.
עמוד-בית-V2_0000s_0000_Rectangle-4-copy-7

צרו קשר

איגוד יוצאי וילנה (בית וילנה והסביבה)
שד' יהודית, 30 תל אביב

למכתבים: ת.ד. 1005, רמת השרון, 4711001 טלפון 5616706 03
[email protected]

הצהרת נגישות

הפייסבוק שלנו

X סגירה