מצעד החיים 2014

מצעד החיים ה'תשע"ד (2014)/מאת רוזה ליטאי
כך יצא שבמצעד החיים ה'תשע"ד (2014) השתתפו רק משפחת פיין ואנוכי. לא יכולנו לוותר על דגל ישראל ודגל בית וילנא ועל זר פרחים מטעם בית וילנא.
איתנו הלך סאולוס פילינקוס נספח התרבות של שגרירות ליטא בישראל, ועוד כמה אנשים מהאינטלגנציה הליטאית בוילנא שהגיעו לרגל האירוע, תלמידים מבית הספר היהודי בוילנא, וכן שגרירת ישראל בליטא ולטביה.
המצעד התקיים במתכונת הרגילה עם נציגי ממשל ליטא, נציגי הקהילה וכך הלאה. הייתה גם הפרטיזנית פניה ברנצובסקי, איגה מאקוטיאננה (בתה של חסידת אומות העולם סופיה בינקנייה) ואחרים.
אחרי הטקס הרשמי, ולאחר הנחת הזרים, משפחת פיין ואני הלכנו - כמסורת מצעד החיים של בית וילנא - להדליק נרות זיכרון באחד הבורות של רצח היהודים ההמוני ב'פונאר' לזכר הנרצחים.
לאחר מכן נסענו לבית הממשלה של ליטא ושם העניקו אותות של 'יד ושם' לחסידי אומות העולם שהצילו יהודים.
את אחת התעודות קיבלה טבו לאריונובה גימביצקייטה ז"ל שמשפחתה קיבלה בשמה ולכבודה את אות חסידת אומות העולם. טבו  עבדה עם אמא שלי במשך כמה שנים כמנחה בקונצרטים שלה ברחבי ברה"מ לשעבר.
במקביל לחלוקת התעודות מ'יד ושם' לחסידי אומות העולם הייתה גם תערוכה על 'ליטווקים בזמן הסובייטי' מטעם מוזיאון הגאון מוילנא. בשתי עמודות בתוך התערוכה אפשר לראות בתמונה את משפחת לריונוב עם תעודה של 'יד ושם', וכן בצד השמאלי, דיוקן (פורטרט) של אמי נחמה לפשיץ כשהיא בזמן אחת ההופעות, ולמעלה דיוקן של אחד המשוררים הליטווקים הגדולים של המאה העשרים - הירש אשרוביץ' אסיר ציון שנפטר כבר בארץ אחרי עלייתו ארצה. בצד הימני למעלה אני בילדותי עם אמי נחמה לפשיץ.

צרו איתנו קשר:

שדה זה הוא חובה.
שדה זה הוא חובה.
שדה זה הוא חובה.
עמוד-בית-V2_0000s_0000_Rectangle-4-copy-7

צרו קשר

איגוד יוצאי וילנה (בית וילנה והסביבה)
שד' יהודית, 30 תל אביב

למכתבים: ת.ד. 1005, רמת השרון, 4711001 טלפון 5616706 03
[email protected]

הצהרת נגישות

הפייסבוק שלנו

X סגירה