הוקרה למיקי קנטור-2022

ביוני 2022 הביעו חברי הנהלת האיגוד את הערכתם לפועלה של מיקי קנטור, יו"ר האיגוד משנת 2015.

בנוכחות חברי האיגוד שבאו להשתתף באסיפה הכללית השנתית ובנוכחות ילדיה ונכדיה של מיקי, הפתיעו החברים את מיקי וריגשו אותה עד מאוד בהעניקם לה מתנה צנועה שכותרתה היא כדבריה של נעמי שמר: "אנשים טובים באמצע הדרך אנשים טובים מאוד, אנשים טובים יודעים את הדרך ואיתם אפשר לצעוד".

להלן סיפור פעילותה של מיקי:

מיקי קנטור יו"ר איגוד יוצאי וילנה והסביבה בישראל נולדה ב 1948 בישראל לזוג שורדי שואה, חנה פסנזון מווילנה ודן גליקזם מאוסטריה, נשואה לרמי קנטור, אמא ל- 3, וסבתא ל 4 נכדים גרה ברמת השרון.

  • את פעילותה ההתנדבותית באיגוד יואי וילנה והסביבה התחילה בשנת 2003 ושימשה כסגנית יו"ר האיגוד עד לבחירתה לתפקיד יו"ר בשנת 2015.
  • מלבד פעילותה כיו"ר האיגוד, מיקי פועלת לטובת שורדי השואה ההולכים ומתמעטים ודואגת לרווחתם באופן פרטי ואישי. היא מקדישה להם מזמנה ומרצה, שומרת על קשר קבוע, מבקרת, עוזרת ותומכת בכל בעיה נפשית ופיזית אשר מתעוררת אצלם, כל זאת בהסתר וללא פרסום. מאור הפנים והאהבה לזולת מלווים אותה ומפעילים את האיגוד בתחומים אלה.
  • בקשרים שהיא מטפחת עם הממשל הליטאי היא תורמת לשינוי בגישה לחינוך הנוער ולמודעות שלו להיסטוריה היהודית ליטאית. הצלחתה בהפעלת יחסי הציבור שלה והקשרים שנוצרו השפיעו  על מודעות נושא השואה בתוכניות הלימודים הליטאיות בהיסטוריה. מיקי יוזמת ביקורים של נציגי הממשל הליטאי בבית וילנה, וכל אחד כזה הופך לאחר הביקור למעין שגריר ישראל בליטא, שם כבר לא מסתפקים רק בהנחת זרים על האנדרטאות ביום השואה וביום חיסול הגטאות, אלא בפעילויות המקרבות את שני העמים. מיקי יזמה את מצעדי החיים לגיא ההריגה פונאר כאשר בתחילה השתתפו בהם רק שורדי השואה ובני משפחותיהם, וכיום נערכים מצעדים המשותפים ליהודי כל העולם יחד עם יהודי וילנה ומוסדות השלטון הליטאי.
  • מטרת איגוד יוצאי וילנה ומיקי קנטור כיו"ר, היא שמירה על התרבות היהודית הליטוואקית, הנחלת המורשת וקירובם של בני דורות ההמשך הישראלים ותלמידים ליטאיים (לא יהודיים) אל שורדי השואה ולתרבות שהייתה בדרך של הנצחה, העברת מידע והעשרה של תחומים שלא היו ידועים קודם לאוכלוסיות השונות.

-דוגמאות:

  1. פרויקט העברת סיפורי שואה וגבורה והנצחת הנספים לתלמידי כיתת חינוך מיוחד מעורבת (יהודים וערבים) בעירוני א' בחיפה והעברת מידע שלא היה עובר דרך מערכת החינוך הרגילה. התלמידים כתבו עבודות חקר על נושא השואה וקיבלו מלגות מטעם ארגון לוחמי הגטאות. בסוף הפעילות, התלמידים ביקרו ביד ושם יחד עם חברי האיגוד.
  2. דאגה להמשך הפעילויות המשותפות עם יחידת כלי שייט בחיל הים. מאות חיילי חיל הים עברו ועוברים בבית וילנה ב-12 השנים האחרונות בפעילויות וסמינרים המיועדים להם באופן מיוחד. הם נחשפים לסיפורי השואה והגבורה והם מצדם משתפים את חברי האיגוד בסיפורי הגבורה של חיל הים. כדברי אחד המפקדים ביחידה: "זהו פרויקט חינוכי ותרבותי שכולל 3 דורות בעלי חלק גדול בהקמת המדינה, שמירה על ערכיה והגנה על גבולותיה. פרויקט שנותן לחיילים הצעירים הבנה ממקור ראשון, למה אנו כאן". החיילים מצליחים להטמיע את הנושא ועושים את החיבור בין סיפורי השואה לסיפורי הגבורה של צה"ל. במשך שנים, החיילים מגיעים מיוזמתם לטקס האזכרה ליהודי וילנה בבית העלמין בקריית שאול ולטקס האזכרה ביד ושם, דבר המוכיח את הקשר הנפשי שהם מרגישים כלפי האיגוד.
  3. משלחות נוער ליטאי בשיתוף שגרירות ישראל בליטא מתארחים בבית וילנה. התלמידים עוברים סמינרים בנושא יהדות, ישראל, והשואה, כחלק מקדים לביקור בארץ. בנוסף מתקיימות פעולות חינוכיות לתלמידי בתי ספר בארץ, כשהמטרה היא העברת נושא השואה הגבורה והתרבות לדורות הבאים.
  • מיקי מהווה דוגמא של אדם המטפח ערכים של נתינה לזולת, אחריות הדדית, מעורבות חברתית ואהבת האדם והארץ. באישיותה המיוחדת היא מצליחה לרתום אנשים לפעילות החשובה והמבורכת, ולהפוך את בית וילנה לבית אמיתי לניצולים ולפעילים וזאת בהתנדבות ובאהבת האדם. בניהולה הפך בית וילנה לבית שבו העבר פוגש את העתיד בעזרת יצירה ושמירה על קשר עם הקהילה בווילנה, ארגון פעולות תרבות מגוונות ושיתוף פעולה עם יד ושם.
  • בדרך של הנצחה והנגשה לציבור, הן של שורדי שואה ובני משפחותיהם והן של התרבות האדירה שהושמדה בליטא ובירושלים ד'ליטא, בית וילנה בניהולה, מעודד ומארח השקות של ספרי זיכרונות, ימי עיון וכנסים העוסקים בתרבות הליטוואקית וראיונות מוקלטים של הניצולים ובני הדור השני. חדר ההנצחה, הספרייה ואתר בית וילנה מהווים נדבך חשוב ביותר בפעילות זו ובהנגשתה לציבור.

צרו איתנו קשר:

שדה זה הוא חובה.
שדה זה הוא חובה.
שדה זה הוא חובה.
עמוד-בית-V2_0000s_0000_Rectangle-4-copy-7

צרו קשר

איגוד יוצאי וילנה (בית וילנה והסביבה)
שד' יהודית, 30 תל אביב

למכתבים: ת.ד. 1005, רמת השרון, 4711001 טלפון 5616706 03
[email protected]

הצהרת נגישות

הפייסבוק שלנו

X סגירה