ביקור שרת ההגנה הליטאית

שרת ההגנה של ליטא אורחת בית וילנה בישראל

שרת ההגנה של ליטא Rasa Juknevičienė ערכה בארץ בתחילת יוני 2011 ביקור עבודה בן חמישה ימים, בו חתמה בין היתר, מזכר הבנה עם שר הביטחון אהוד ברק לשת"פ בטחוני.
במסגרת הביקור היא היתה בבית וילנה אורחת של איגוד יוצאי וילנה בראשותו של מיכאל שמיביץ. השרה קיבלה הסבר על המקום, התענינה בספריה ובמצגת על תקופת השואה וקיימה דיון עם כמה חברים "ליטווקים" שהוזמנו לארוע, ביניהם תא"ל מיל' אפרים לפיד.
השרה – אחת מתוך חמש נשים שרות הגנה בארגון נאט"ו – סיפרה כי בנעוריה בליטא בתקופת השלטון הסובייטי הזכירו ולא למדו על השואה וכי כיום הממשלה בליטא מחויבת להנציח את מורשתה של יהדות ליטא המפוארת ואת זכר קרבנות השואה והפרטיזנים היהודים.
מיכאל שמיביץ וסגניתו מיקי קנטור סיפרו על הפעילות הרבה של האיגוד להנצחת יהודי ליטא שנספו בשואה כולל מצעד חיים שנתי שמקיימים בליטא בסיוע השלטונות.
שמיביץ:"לא נשכח את מה שעוללו הנאצים ועוזריהם הליטאים, אך אנו מקדמים בברכה את ממשלת ליטא של היום ונציגיה הפועלים לפתיחת דף חדש בצד חינוך הדור הצעיר להכרת השואה הנוראית".


בתמונה: השרה בביקור בבית וילנה: מימין- רעיית שגריר ליטא בישראל, השגריר דריוס דגוטיס, מיכאל שמיביץ, יו"ר איגוד יוצאי וילנה, שרת ההגנה של ליטא, מיקי קנטור, סגנית יו"ר האיגוד

צרו איתנו קשר:

שדה זה הוא חובה.
שדה זה הוא חובה.
שדה זה הוא חובה.
עמוד-בית-V2_0000s_0000_Rectangle-4-copy-7

צרו קשר

איגוד יוצאי וילנה (בית וילנה והסביבה)
שד' יהודית, 30 תל אביב

למכתבים: ת.ד. 1005, רמת השרון, 4711001 טלפון 5616706 03
[email protected]

הצהרת נגישות

הפייסבוק שלנו

X סגירה