ליטוואקים בארץ דרך העדשה

בספטמבר 2017 נפתחה במוזיאון הסובלנות תערוכת הצילומים "ליטוואקים ברחובות ישראל". האירוע התקיים בחסות אירינה פוצ'ינה, ראש אגף המידע והחינוך של המוזיאון ובהשתתפות: אוצרת התערוכה רוזנקביצ'יוטה, יוצרות התערוכה מישראל, רוזה ליטאי וד"ר קרול הופמן, שגריר ישראל בליטא אמיר מיימון.   

ליטוואקים בתמונות

בכנס של הליטווקים שהתקיים לכבוד ביקורה בארץ של דליה גריבאוסקאיטה, נשיאת ליטא, הוצגה תערוכת צילומים של ד"ר קרול הופמן ורוזה ליטאי:  "ליטוואקים בארץ דרך עדשה"

נשיאת ליטא ונספח התרבות בשגרירות ליטא בישראל סאוליוס פילינקוס ביקרו בתערוכה.

להיות ליטוואק - מה זה אומר?

השתייכות לקבוצה המיוחדת הזאת - יהדות ליטא - פירושו התחקות אחר אבות אבותיך, שהיו אנשים בעלי אינטלקט, מצוינות, אנשים שהובילו מסורת. רבנים, חוקרים, מדענים, סופרים ופילוסופים, מדינאים, פסלים ושחקנים.

מקומות

ישיבת פוניבז', ישיבת סלובודקה, ולא בכדי ניתן לה לווילנה השם "ירושלים של הצפון" - ירושלים דליטא.

אישים

הגאון מווילנה, הסופר אברהם מאפו, הכנר יאשה חפץ, הפסל ז'אק ליפשיץ, מייסד תנועת המוסר רבי ישראל סאלאנטר... כל אלה עיטרו את השם ליטוואק. במהלך תקופות אפילות היו שעמדו בחזית  נאבקו על חירות וצדק - לוחמי מחתרת ופרטיזנים, חלוצי תנועת הציונות המודרנית

הפכו לסמל

אבא קובנר, פרטיזן ומשורר, איש של ספרא וסיפא. יחזקאל פולרביץ, אשר חיבר את המנון אסירי ציון בהיותו גולה בסיביר. בנו, ד"ר שבי יעקוב פולרביץ מאור, רופא בצוללת דקר שנעלמה באופן מסתורי בים הסוער. נחמה ליפשיץ, הסמל של יהדות הדממה בבריה"מ, אשר בהופעותיה נכללו  שירי יידיש ועברית ואחרי ההופעות השירים האסורים וגם ההימנון שלנו ושל אסירי ציון, שירים שהתנגנו בלבבות של אלה ובהמשך ליוו אותם לישראל.

אנחנו, הליטוואקים בישראל, מעבירים את שרשרת הזהב הזאת מדור לדור, כך שילדינו ואחריהם נכדינו יחבקו את המורשת הליטוואקית העשירה שלנו, יוכלו לחלוק ולשאת בגאווה את היותם גם הם ליטוואקים.

יוצרות: יערית גלזר, ד"ר קרול הופמן, רוזה ליטאי, ת"א, אוקטובר 2015

צרו איתנו קשר:

שדה זה הוא חובה.
שדה זה הוא חובה.
שדה זה הוא חובה.
עמוד-בית-V2_0000s_0000_Rectangle-4-copy-7

צרו קשר

איגוד יוצאי וילנה (בית וילנה והסביבה)
שד' יהודית, 30 תל אביב

למכתבים: ת.ד. 1005, רמת השרון, 4711001 טלפון 5616706 03
[email protected]

הצהרת נגישות

הפייסבוק שלנו

X סגירה