ביקור שגרירת ליטא בבית וילנה 2019

ביקור שגרירת ליטא בבית וילנה /שושנה רשף

גבוהה, רזה ובחיוך, ניגשה אלינו לינה אנטנביצ'יינה, שגרירת ליטא הנכנסת ולחצה בחמימות את ידו של כל אחד מאיתנו. ביום רביעי ה 23/10/2019 נערכה לכבודה קבלת פנים בבית וילנה. סביב שולחן ארוך, ערוך מכל טוב ובטוב טעם, הסבו השגרירה בליוויית גיטה בלינסטרובייטה, וחברי ההנהלה וועדת התרבות של האיגוד.

מיקי קנטור, יו"ר איגוד יוצאי וילנה, קיבלה קודם לכן את פניהן בשער הבית והציגה בפניהן את אוהל יזכור, הוא חדר ההנצחה של ניספי השואה ממחוז וילנה וגלובוקי, את הצילומים וציורי האמנים התלויים על הקירות, את דגם העץ של המלינה שהיתה בה.ק.פ. ואת ארון ההנצחה המיוחד של חיילי יחידת חיל הים המאומצת ע"י האיגוד.

מיקי פתחה בדברים וסיפרה על חברי האיגוד שברובם הם ילידי הדור השני, שהרי מהדור הראשון נישארו שורדי שואה מעטים, על התנהלות האיגוד, אופי האירועים שנערכים בבית ומי המבקרים בו, כולל המשלחות הרשמיות מליטא והשגרירים השונים משתי המדינות. בין היתר עלה גם נושא ביקורי משלחות תלמידים מליטא והמשאבים המושקעים במפגשים אלו ובשיחות הסבר עימהם והרצון והתקווה להמשיך ולהרחיב ביקורים אלה.

האווירה הייתה טובה מאד, השיחה שנערכה בינה לבינינו הייתה זורמת ולבבית. השגרירה נענתה לפנייתנו וסיפרה על משפחתה ועל עצמה, על תפקידיה הדיפלומטיים בנורבגיה ובסין, אך בעיקר סיפרה על תקופת שילטון הסובייטים, בה הם סבלו מחסור, רעב ועל  כך שחלק מבני משפחתה  הוגלו בזמנו  פעמיים לסיביר. השגרירה גם דיברה על כך שנושא היהודים לא עלה בקירבתה עד גיל מאוחר וגם בית הספר לא נגע בנושא היהודים והשואה.

את המפגש הנעים חתם ביקור קצר בספריית העיון, בקומת הקרקע עם הסבר על אופייה ועל אתר האינטרנט שלנו.

בסך הכל היה זה מפגש פתוח ולבבי, השיחות היו קולחות, עלו נושאים ונישאלו שאלות. ואשר להמשך, השגרירה הביעה את רצונה ונכונותה לשיתופי פעולה בעתיד.

המפגש הסתיים בצילומים משותפים ובאיחולי הצלחה בעבודה הדיפלומטית בישראל.

ביקור השגרירה3
השגרירה2
השגרירה1
ביקור השגרירה2
ביקור השגרירה4
ביקור השגרירה בספרייה

צרו איתנו קשר:

שדה זה הוא חובה.
שדה זה הוא חובה.
שדה זה הוא חובה.
עמוד-בית-V2_0000s_0000_Rectangle-4-copy-7

צרו קשר

איגוד יוצאי וילנה (בית וילנה והסביבה)
שד' יהודית, 30 תל אביב

למכתבים: ת.ד. 1005, רמת השרון, 4711001 טלפון 5616706 03
[email protected]

הצהרת נגישות

הפייסבוק שלנו

X סגירה