פרבר, הרב קלמן: אולקניקי ראדין וילנא, (תשס"ז)

מאז קום המדינה מלווה זכרון השואה את קיומנו כאן כפצע שאינו מגליד. ספרות התיעוד של השואה נכתבת על ידי חוקרים והיסטוריונים אך גם כספרות עדות של השבים מן התופת. הספר "אולקניקי ראדין וילנא" נכתב על ידי הרב קלמן פרבר ז"ל, אך הדפים שהשאיר אחריו נערכו והובאו לדפוס רק אחרי מותו. בניו חניאל ושאול פרבר גאלו את הכתבים וזכינו לקבל יצירה מרגשת של יהודי מאמין המתאר את קורותיו מתוך זווית ראייה אמונית.

 

עדת פרס "פלובוט" (FLOBOT) בשווייץ העניקה פרס של 1,000 יורו לספר "אולקניקי ראדין וילנא", מאת הרב קלמן פרבר זצ"ל, שיצא לאור על-ידי בניו שאול וחניאל פרבר. להלן חוות דעת שופטי הפרס:

"הספר 'אולקניקי, ראדין, וילנא' מיומנו של בן תורה בשואה וטרום שואה הוא מן הבולטים והחשובים בספרות השואה שיצאו בזמן האחרון.

"הספר מהווה נכס ספרותי-תרבותי רב ערך. המחבר השכיל לבצע משאת נפש וייעוד שהציב לעצמו להנציח את הספירות הרוחניות-דתיות-חסידיות של תוכן היהדות כפי שהן משתקפות בתורת ישראל בזמן השואה האיומה.

"הספר יוסיף את תרומתו להנצחת התקופה ולהבנתה כדי להנחיל לקח לדורות הבאים שלא ידעו שואה מה היא".

אלו הם חלק מן הנימוקים להענקת פרס FLOBOT משווייץ לספר הטוב ביותר בקטגוריית ספרי השואה לשנת 2010.

"אולקניקי, ראדיו, וילנא" שנכתב על-ידי הרב קלמן פרבר זצ"ל ונערך והוצא לאור על-ידי בניו, חבר ועדת ההסברה של "צוות", הרב חניאל פרבר ואחיו שאול פרבר.

https://m.news1.co.il/Archive/0020-D-257631-00.html?AfterBan=1

צרו איתנו קשר:

שדה זה הוא חובה.
שדה זה הוא חובה.
שדה זה הוא חובה.
עמוד-בית-V2_0000s_0000_Rectangle-4-copy-7

צרו קשר

איגוד יוצאי וילנה (בית וילנה והסביבה)
שד' יהודית, 30 תל אביב

למכתבים: ת.ד. 1005, רמת השרון, 4711001 טלפון 5616706 03
[email protected]

הצהרת נגישות

הפייסבוק שלנו

X סגירה