דברי מיקי קנטור, יו"ר האיגוד

בכל שנות קיום האיגוד, התמידו מייסדיו ומאות חבריו הפעילים, ליישם את המטרות לשמן הוקם: לסייע לניצולים ולתמוך בהם; להנציח את זכר הנספים; לאסוף חומרים הסטוריים אודות הקהילה המפוארת ולהנחילם לדורות הבאים.

בית וילנה בת"א גאה בהישגיהם המרשימים של מתנדבי האיגוד לדורותיהם, בפעילויות הזיכרון וההנצחה, בארועי התרבות השונים, בספריית העיון המסודרת, בשירת המקהלה המלבבת, בהנחלת המורשת בקרב חיילי צה"ל ותלמידי בתי ספר תיכוניים, במסעות המורשת לווילנה וערי הסביבה, בצעדות החיים בפונאר (וילנה), הפורט התשיעי (קובנה) ובפוליגון (שוונציאן) ובקשר ההדוק עם הקהילה בליטא ועם השגרירויות בליטא ובישראל.

בשרשרת הדורות

אנו ממשיכים לצעוד בתלם עמוק ומשמעותי זה שהיתוו לנו הורינו ולהוביל בו את ממשיכי דרכנו. אנו גם סקרנים להתעדכן ולדעת מה אירע במולדת הורינו אחרי מות קדושים; ללמוד על קורות הקהילה שקמה על חורבות ירושלים דליטא ולהכיר את התרבות המחודשת, שנבטה וצמחה מתוך דפי ההסטוריה המפוארת רבת השנים שעלו בעשן.

בשנים האחרונות, בד בבד עם התהוות התהליכים המורכבים של חילופי הדורות, ובמרחק של עשרות שנים ממאורעות השואה, אנו עדים לתופעה בה צעירים רוצים להתקרב לסיפורי השואה, אל הצד האישי והאנושי של הנספים, לגעת בחייהם טרם המלחמה. הם גם ללמוד  להכיר את הגשר שיצרו בני הדור השני בין הוריהם ששרדו את השואה ובין ילדיהם-ממשיכיהם ולהלך עליו בביטחה ובגאווה.

מעמיקים את התלם

עלינו לקשור את כל המטרות והרצונות הללו ולמנף אותם לכדי יצירת הזדמנות מיוחדת, זמינה ומזמינה, בדרכים עכשוויות, בכלים בני זמננו, בשפה מוחשית ומובנת לצעירים. לסקרן אותם בהיכרות מעמיקה את מנהגיה ומנהיגיה הרוחניים והתרבותיים של מורשתנו, את השיגיה בתחומי המדע, החינוך והספורט מלפני המלחמה ולגעת בכל אלה שקמו אחריה. להפיק לקחים מאורחות החיים ומהתהליכים ההסטוריים של הקהילה בתוך החברה הליטאית - אז והיום.

כל זאת, תוך שימוש באמצעים הדיגיטליים, ברשתות החברתיות ובמקורות מידע אינטרנטיים. עלינו להגביר באלה את התשוקה לצאת ולגעת במקורות המשפחתיים בליטא, באלה מבינינו שטרם התנסו בכך, להיטלטל בין עולם הזכרונות העשיר, הרגשי, החמים, שאבד להורינו לבין המציאות בה אנו חיים; שתלמד אותם את גודל עוצמתה ההרסנית של הגזענות, העלולה לצמוח גם מתוך תרבות שפוייה ומפותחת, על רקע העבר וההווה; שתזכיר להם את חשיבות קיומה של מדינתנו, על אף השרשרת האין סופית של הנסיונות לחיסולנו; שתלמד אותם להאמין בעוצמתו של האדם וביכולותיו ליצור חיים מלאים חדשים.

"קול קורא"

לצורך כל זה, אנו זקוקים לך ולך, לשילוב כוחות רעננים חדורי מוטיבציה בשורות פעילינו. זו הזדמנות מצויינת לקרוא לאלה מביניכם, המעוניינים ומסוגלים לתרום מזמנם, מרצם, יכולותיהם, מיומנויותיהם, קשריהם וכל משאב חיוני אחר. אנשים טובים וחרוצים, שיצטרפו לשורותינו להקים ביחד צוותי חשיבה במטרה להתוות רעיונות ודרכים מעשיים, ולהניע יחד איתנו תהליכים ואפשרויות חדשים ליצירת עניין, סקרנות ורלוונטיות.

אני מאמינה כי יחד, בכוח רצון ועשייה משותפים, נוכל ליצור מציאות חדשה של המשכיות ולהחזיר לבית וילנה את החיוניות והחשיבות רבות השנים אשר ימלאו אותו בווילנאים ובליטוואקים לדורותיהם.

 

 

 

צרו איתנו קשר:

שדה זה הוא חובה.
שדה זה הוא חובה.
שדה זה הוא חובה.
עמוד-בית-V2_0000s_0000_Rectangle-4-copy-7

צרו קשר

איגוד יוצאי וילנה (בית וילנה והסביבה)
שד' יהודית, 30 תל אביב

למכתבים: ת.ד. 1005, רמת השרון, 4711001 טלפון 5616706 03
[email protected]

הצהרת נגישות

הפייסבוק שלנו

X סגירה