גורביץ', פרומה, זכרונותיה של רופאה : עם יהודי ליטא בימי שואה, 1981

דר' פרומה גורביץ' (Fruma Gurevich), לבית ברוידה (Brojde).
ספרה של דר' גורביץ' "זיכרונותיה של רופאה, עם יהודי ליטא בימי שואה" הופיע בהוצאת "בית לוחמי הגטאות" ו"הקיבוץ המאוחד" ב - 1981.

דר' פרומה גורביץ לבית בראודה מעלה בספרה זכרונות מימי לימודיה בשנות המהפכה ולחמת האזרחים ברוסיה ומתארת את פעולתה כרופאה בעיירה ליטאית, בתקופה בין שתי מלחמות העולם. כן משתקפות שנות האימים בגטו קובנה, מאמציה להצלת בנותיה ומאבקה-לאחר השואה-לעליית בני משפחתה הניצולים לישראל. היא זכתה לעלות בשנות ה-70 לחייה ומוסיפה גם בארץ ללמוד ולהשתלם בהישגי הרפואה ולהגיש עזרה לילדים ולחברים של קיבוץ לוחמי הגיטאות, ביתה.

דר' גורביץ מקדישה מזמנה וממרצה לטיפוח קשריה עם אנשי ליטא חסידי אומות העולם, שהצילו בחירוף נפשם אותה ואת בנותיה, היא דאגה גם להתקשר עם כמה מאות מעולי ליטא, שניצלו הודות והסתכנותם של ליטאים-נוצרים וקראה להם לבל ישכחו את חובם כלפי מציליהם. בסיועו של "איגוד יוצאי ליטא" נשלחו חבילות ומתנות ומכתבי הוקרה לחסידי אומות עולם אלה.

אחרי משפט לנינגראד פתחה דר' גורביץ בחליפת מכתבים עם רבים מבין אסירי ציון ומסורבי עליה בברית המועצות, שלחה להם מילונים, אלבומים וחומרי מידע על החיים בארץ.

 

צרו איתנו קשר:

שדה זה הוא חובה.
שדה זה הוא חובה.
שדה זה הוא חובה.
עמוד-בית-V2_0000s_0000_Rectangle-4-copy-7

צרו קשר

איגוד יוצאי וילנה (בית וילנה והסביבה)
שד' יהודית, 30 תל אביב

למכתבים: ת.ד. 1005, רמת השרון, 4711001 טלפון 5616706 03
[email protected]

הצהרת נגישות

הפייסבוק שלנו

X סגירה