קבלת פנים לצוללת בחיפה

בינואר 2016 הוזמנו חברי איגוד יוצאי וילנה לטקס קבלת וקליטת הצוללת אח"י רה"ב בבסיס חיל הים בחיפה. הטקס התקיים במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה רובי ריבלין, שר הביטחון בוגי יעלון, הרמטכ"ל אייזנקוט ומפקד זרוע הים של חיל הים האלוף רם רוטברג.

הצוללת החמישית החדשה אח"י רהב הגיעה לבסיס חיל הים בחיפה! מאת: הכתב הצבאי של האתר “חיפֹּה” בסקירה בלעדית ונרחבת מבסיס חיל הים שבחיפה.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נשא דברים במהלך הטקס ואמר: אני מודה לכם לכל לוחמי הצוללות ולצוות אח”י רהב על פעילותם , פגשתי אותכם עוד בהכנת הצוללת בגרמניה לקראת הפלגתכם בהגיעכם היום לישראל . שם , בניכר , ראיתי את גודל המחויבות שלכם , את האחריות , את המקצוענות והנחישות ואחוות הלוחמים . סיפרתם לי אז שהמושג “שלי” לא קיים בצוללת . הכול הוא “שלנו” . ראיתי איך אתם עובדים בתיאום , כגוף אחד . החשאיות – היא הנשק הגדול והסודי שלכם , המעמקים שאתם שולטים בהם מעניקים לנו את הביטחון . כשמדובר בביטחון ישראל אנו יודעים כי אין מקום רחוק עבורכם , אני שמח כאן ועכשיו לברך אותכם בברכת ברוכים השבים לישראל . עוד הוסיף הנשיא ריבלין: “אל צי זרוע הים מצטרפת היום אח”י רהב . 68 מטר , 2,100 טון של תחכום עצמה וחדשנות . ללא כל ספק , אח”י רהב היא מכונת המלחמה האימתנית , המשוכללת המורכבת והיקרה ביותר שיש היום בידי צבא ההגנה לישראל . מכונת המלחמה לבדה לא תוכל להכריע את המערכה: הצוות בצוללת – הוא מהווה את היתרון האיכותי והאמתי שלנו הצוות בצוללת הוא ינצח . היתרון של זרוע הים של ישראל איננו רק בטכנולוגיה , הוא קודם כל באנשים” .

ראש הממשלה נתניהו שירד לביקור במעמקי הצוללת החדשה , אף הוא נשא דברים בטקס החגיגי של קבלת הצוללת , אמר: “מעל לכל , צי הצוללות שלנו משמש להרתעת האויבים ששואפים להשמידנו . הם לא ישיגו את מבוקשם . הם צריכים לדעת שישראל מסוגלת לפגוע בעוצמה רבה בכל מי שמנסה לפגוע בה ואזרחי ישראל צריכים לדעת שישראל היא מדינה חזקה מאוד , ושאנו עושים ונעשה הכל כדי להגן עליכם , בכל מקום ובכל זירה , בעולם הקינטי – ובעולם הקיברנטי – עם מערך הסייבר שאנו בונים , באויר – ומעל האויר – בחלל , בקרקע – ומתחת לקרקע מול איום המנהרות , בים – ומתחת לים – עם צי הצוללות” .

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון נאם אף הוא באירוע, אמר: “בהפתעה וביעילות לוחמי הצוללות יגיחו מהמצולות. נדע להגיע במאבק הנוכחי מול גורמי הטרור באזור לכל מקום במזרח התיכון, לפגוע ברוצי רעתנו, ואם צריך גם במי שמעביר נגדנו אמצעי לחימה” .

אין ספק כי מעבר לכל הנואמים בטקס, גולת הכותרת באירוע היו בדברים שנשא מפקד זרוע הים של חיל הים האלוף רם רוטברג, שחשף בדבריו לראשונה, אמר: “הצוללת הבאה שתהיה השישית של מדינת ישראל תגיע לקראת שנת 2019, ואני שמח לבשר לכם כי היא תיקרא “אח”י דקר” . במהלך דברים אלה, הקהל הרב שנכח באירוע הטקס, רובם בני משפחות חיילי הצוללת הריע ממושכות במחיאות כפיים סוערות.

הצוללת אח”י רהב הצטרפה היום לצוללת הרביעית, אח”י תנין, שנקלטה באופן מבצעי בחיל הים לפני כשנה ומאז הספיקה להגיע להישגים מבצעיים גדולים. מדובר בצוללות מאותו דגם, אולם אח”י רהב תכלול מסנני רעש ומערכות תקשורת ונשק מתקדמות מתוצרת ישראל, שיותקנו עליה בימים הקרובים. הצוללת החדשה נחשבת לכלי המלחמה היקר ביותר בכל תולדותיו של צה”ל ועלותה מוערכת בכחצי מיליארד דולר .

בהשוואה לשלוש צוללות הדולפין הראשונות, אח”י רהב ארוכה יותר בכ-10 מטרים (68 מטר). היתרון המרכזי שלה נוגע ליכולת הממושכת שלה לפעול בחשאיות בקרבת קרקעית הים לאורך זמן רב, באמצעות מכלי דלק המאפשרים הנעה חשמלית שקטה וממושכת עבור מנועי הדיזל, ללא צורך בעלייה לקו המים לצורך שינור (הכנסת אוויר למנועי הדיזל).

הצוללת החדשה אח”י רהב יצאה לדרכה מגרמניה, הצוללת החמישית יצאה לדרך ארוכה לפני שלושה שבועות בים, אורכה 3,000 מייל והיא הגיעה הבוקר, יום שלישי 12.1.2016 לנמל חיפה. על סיפון הצוללת 50 אנשי חיילים אנשי צוות והיא דומה לצוללת הקודמת שנקלטה בחיל הים אח”י תנין. כחלק מהמסורת, הצוללת אח”י רהב עצרה בדרכה בנקודה שבה טבעה הצוללת אח”י דקר שם התקיים טקס זיכרון והנחת זרים. יקח זמן של מספר חודשים עד שמבחינת החימוש הצוללת תהפוך לצוללת מבצעית מושלמת. הצוללת החדשה אח”י רהב מצטרפת לכוחות הצוללות של שייטת 7.

יש לציין כי הצוללת זוכה לקבל את השם המיתולוגי של אחת הצוללות הראשונות של חיל הים, “רהב” הראשונה היתה צוללת מדגם S של הצי הבריטי ובהמשך עברה לשירות בחיל הים הישראלי . בחודש פברואר 1959, בבסיס הצי בפורטסמות’ שבאנגליה, עברה הצוללת מהצי הבריטי לחיל הים הישראלי והוסר הלוט מעל שמה החדש: אח”י “רהב”. אח”י רהב בפיקודו של הדר קמחי, הגיעה לנמל הבית החדש שלה בנמל חיפה ביוני 1960, והוצאה מהשירות בדצמבר 1967. כעת השם “רהב” חוזר לצי הצוללות ובקרוב היא תצא לישראל, תעבור שורה של אימוני כשירות עד שתיכנס מבצעית לשירות מלא בישראל .

צרו איתנו קשר:

שדה זה הוא חובה.
שדה זה הוא חובה.
שדה זה הוא חובה.
עמוד-בית-V2_0000s_0000_Rectangle-4-copy-7

צרו קשר

איגוד יוצאי וילנה (בית וילנה והסביבה)
שד' יהודית, 30 תל אביב

למכתבים: ת.ד. 1005, רמת השרון, 4711001 טלפון 5616706 03
[email protected]

הצהרת נגישות

הפייסבוק שלנו

X סגירה