הפעילויות המשותפות

יחידת כלי שיט בחיל הים, שאיגוד יוצאי וילנה מאמץ בחום, מזמינה אף היא את חברי האיגוד לאירועים שונים בחיל הים כגון סיום קורס, טקסי יום השואה במפקדת חיל הים, טקסי החלפת מפקדים וכו'.

חיל הים ואנחנו/ שושנה רשף

מאות, בשורות שורות, הם עמדו שם, החיילים והחיילות הצעירים, הזקופים והיפים. במדים לבנים ובחאקי ובכובעים המעוטרים בסמל חיל הים בצבע זהב. כל אלה הוסיפו לאווירה, למראה ולגאווה.

לקחנו חלק שם בטקס המרגש, במסדר לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה. חיל הים ואנחנו, שרידי ואחרוני הדור ההוא, אך גם נציגי הדור השני ואפילו השלישי, וגם סבתא ונכדתה התומכת ישבנו שם ממול, מול האבוקה הדולקת לזכר ששת המיליונים.

וכל זה יחד שיקף תמונה ששום יהודי בעולם לא יכול לזכות לה. אפילו בקהילות ששומרות על יהדותן ועל המסורת.  רק כאן זה אפשרי. אז כן אנחנו כאן, ולדברי גדולים ממני "פוליסת הביטוח שלנו ושלהם." אין מקום אחר ליהודים שמצליח לשמר את זיכרון השואה כמו כאן בארץ.

ובהמשך, מסביב לשולחן הארוך התכנסנו לשמוע את דברי סגן מפקד חיל הים תת אלוף גדי שביט. הוא דיבר  על המצב המסובך, על תהליכי ההתעצמות והטרור שמסביב.

אבל אז הוא גם עודד :"גם אנחנו לא פריירים" הוא אומר. אנחנו מתעצמים, דואגים להיות קשובים, להיות מוכנים וגם הודות לטכנולוגיה חדישה יש לנו אפשרויות לאתר סכנות, לחסום טרור מהים. חיל הים היום הוא אחד מכוחות ההרתעה החשובים במדינה, הוא מסכם.

היתה זו הרצאה מאלפת ומלמדת על יכולות משימות חיל הים. איזו גאווה.

מיכאל שמיביץ, יו"ר איגוד יוצאי וילנה והסביבה בישראל הודה על המפגש החם והגיש את לגדי את ספרו  "תולדות מיכאל" ובתמורה הודה לו המפקד על הזכות הגדולה שנפלה בחלקו והגיש לו למזכרת דגם  של אוניית חיל הים עשוייה ברונזה.

זאב לויתן, האחראי לקשר בין חיל הים ובית וילנה סיפר על הוריו ניצולי השואה, וכיצד נולד אצלו לפני חמש שנים הרעיון לחיבור, שהוכיח את עצמו כשידוך מוצלח. "זכינו לקשר הדוק ואוהב איתכם ואני ומייחל להמשך ", הוא סיכם.

צרו איתנו קשר:

שדה זה הוא חובה.
שדה זה הוא חובה.
שדה זה הוא חובה.
עמוד-בית-V2_0000s_0000_Rectangle-4-copy-7

צרו קשר

איגוד יוצאי וילנה (בית וילנה והסביבה)
שד' יהודית, 30 תל אביב

למכתבים: ת.ד. 1005, רמת השרון, 4711001 טלפון 5616706 03
[email protected]

הצהרת נגישות

הפייסבוק שלנו

X סגירה