לזר סגל

לזר סגל (21 ביולי 1891 - 2 באוגוסט 1957) היה צייר יהודי ליטאי- ברזילאי, חרט ופסל. יצירתו של סגל נגזרת מאימפרסיוניזם, אקספרסיוניזם ומודרניזם. הנושאים החשובים ביותר שלו היו תיאורים של סבל אנושי, מלחמה, רדיפות וזנות.

לזר סגל נולד בווילנה, ליטא, בנו של סופר סת"ם. סגל עבר לברלין בגיל 15 ולמד שם באקדמיה לאומנויות (1906 - 1910). בסוף 1910 הוא עבר לדרזדן כדי להמשיך את לימודיו באקדמיה לאומנויות שם. ב-1919  הוא הוציא ספר תחריטים בשם "מזכרות מווילנה", ושני ספרים מאוירים בליטוגרפיות.  לאחר מכן החל להתבטא בחופשיות רבה יותר ופיתח את הסגנון שלו, אשר שילב היבטים של קוביזם, תוך חקר הרקע היהודי שלו. הציורים המוקדמים שלו, בסביבות 1910 עד ראשית שנות העשרים, הציגו דמויות מוטרדות מוקפות בסביבה קלסטרופובית עם תכונות מוגזמות ונוצצות, שהושפעו מדמויות שבטיות אפריקניות. בשנת 1912 פרסם את סדרת הצילומים הראשונה שלו שנערכה בבית חולים לחולי נפש. עבודתו של סגל תיארה במידה רבה את המוני האנושות הנרדפת באקספרסיוניסטיות שלו. מאוחר יותר באותה שנה הוא עבר לסאו פאולו, ברזיל, שם כבר היו שלושה מאחיו.

ציוריו הראשונים של סגל בברזיל משקפים קשר לאומי חזק ותשוקה למולדתו החדשה. הוא תיאר את הנופים בסאו פאולו ובריו דה ז'ניירו וצייר את הגזעים השונים ללא מתח או התעלמות.

נושא בולט נוסף בעבודתו של סגל הוא סבל אנושי והגירה. באמנות מפורסמת נוספת של סגל, שכותרתה "ספינת מהגרים", מוצג מעגן הספינה עמוס וצפוף בנוסעים מהגרים. לא זו בלבד שהדימוי מגלם רגש כהה ועצוב, אלא הוא מציג באופן משמעותי את הדמויות המוטלות על הספינה. הפנים החגיגיים וחוסר הבעת הנוסעים על הנוסעים מציגים בצורה בוטה את המציאות הקשה של המהגרים ואת אורח חייהם הקשה.

ביתו של לזר סגל בסאו פאולו הוא כיום מוזיאון, המציג ריהוט, ספרים וצמחים, כמו גם יצירותיו המפורסמות ביותר. המוזיאון הוא ארגון ללא מטרות רווח ומכובד מאוד בקרב הקהילה של סאו פאולו.

המוזיאון משמש מרכז לקהילת האמנות בסאו פאולו. כיתות אמנות כגון צילום, תחריט ומחקר של הקולנוע מתקיימים בביתו של סגל. כמו כן משולבת במוזיאון ספריית אמנות גדולה, שזכתה לשבחים רבים, המחזיקה בספרים ספציפיים המכוונים לצילום ואמנות המחזה.

מוסר לאסר סגל נשמר לחקור את חוויות מגרה בתוך צורות רבות של אמנות, תוך שמירה על הזהות התרבותית הברזילאית. צורת האמנות המתבצעת בברזיל היא צורה שונה לחלוטין מזו של אמנות אחרת. המוזיאון נותר שלם בשל דאגתו של ברזיל לשמור על לאומיותם החזקה ולשמר את אמנותו של לזאר סגל המושפעת מהתרבות התרבותית.

המוזיאון קיים כדי  לשמר את הזהות התרבותית של ברזיל החזקה שלהם ולשמר את השפעתה התרבותית של אומנותו של סגל.

מתוך: ויקיפדיה

צרו איתנו קשר בשמחה:

שדה זה הוא חובה.
שדה זה הוא חובה.
שדה זה הוא חובה.
עמוד-בית-V2_0000s_0000_Rectangle-4-copy-7

צרו קשר

איגוד יוצאי וילנה (בית וילנה והסביבה)
שד' יהודית, 30 תל אביב

טלפון 5616706 03
vilna.association@gmail.com

הפייסבוק שלנו

שינוי גודל גופנים
ניגודיות